Investicije u saobraćaju
96

12. transverzala u Sarajevu: Planiran kružni tok kod aerodroma, a izgradnja je suočena s više problema

B. R.
Trasa 12. transverzale u Sarajevu i A transverzale (Ilustracija: A. L./Klix.ba)
Trasa 12. transverzale u Sarajevu i A transverzale (Ilustracija: A. L./Klix.ba)
Na Stupskoj petlji u Sarajevu česte su saobraćajne gužve, a jedno od rješenja za ovaj problem bila bi izgradnja 12. transverzale kao saobraćajnice sa po dvije trake u oba smjera, a kojom bi se povezali Stupska petlja i Međunarodni aerodrom Sarajevo.

Međutim, razlozi za zastoj u izgradnji 12. transverzale su slični razlozima za zastoj u izgradnji drugih značajnih saobraćajnica u Kantonu Sarajevo. Naime, u preduzeću Ceste Federacije Bosne i Hercegovine su razloge za zastoj okarakterisali kao kompleksnima te su istakli da su stvar administrativnih prepreka u dobijanju saglasnosti i dozvola za građenje.

Osim toga, ukazali su da postoje poteškoće u osiguranju finansijskih sredstava, definisanja nositelja implementacije projekta na relaciji Kanton Sarajevo - FBiH - općine te u obliku bespravne gradnje i uzurpacije prostora.

Kružni tok na dionici 12. transverzale

Potvrdili su da je na spoju ulaza/izlaza u Aerodrom i A transverzale "Michael Schumacher" planirana izgradnja kružnog toka. Napomenuli su da su za kružni tok izradili idejni projekat za koji su naveli da je usaglašen s postojećim prostornim planom te da su za njega dobili pozitivno mišljenje Zavoda za planiranje razvoja Kantona Sarajevo.

U Cestama FBiH su naglasili da su 30. maja prošle godine zatražili od općina Ilidža i Novi Grad izdavanje urbanističke saglasnosti jer 12. transverzala prolazi kroz ove općine. Postoje određeni pomaci kada je u pitanju dionica ove saobraćajnice na području općine Novi Grad.

"Nakon dobijanja urbanističke saglasnosti od Općine Novi Grad za dionicu u ovoj općini, radi se detaljan glavni projekat i elaborat eksproprijacije u skladu s prostornim planom Kantona Sarajevo i uslovima iz urbanističke saglasnosti (regulacija lokalnih saobraćajnica). Nakon usklađivanja projekta i elaborata, podnijet će se prijedlog za utvrđivanje javnog interesa, što je preduslov za početak postupka eksproprijacije parcela koje u u obuhvatu izgradnje", obrazložili su.

Pitanje nastavka i završetka izgradnje

Pitanje kada bi mogla biti nastavljena izgradnja su okarakterisali kao kompleksnim. Naglasili su da ne postoji okviran plan izgradnje, a kao razlog za to su naveli i to što je izgradnja ovisna o više nivoa vlasti (općina, kantona i entiteta).

Ocijenili su da su Općina Novi Grad i njen načelnik Semir Efendić (SBiH) pozitivan primjer u ovom slučaju jer su pokazali zainteresovanost za realizaciju ovog projekta te da su izdavanjem urbanističke saglasnosti omogućili nastavak aktivnosti na ovom projektu.

U Cestama FBiH nisu mogli precizirati kada će biti završena izgradnja 12. transverzale, odnosno, kako su istakli, 12. transverzala će biti završena kada se ispune svi preduslovi dobijanja saglasnosti, rješavanja eksproprijacije i dobijanja dozvola od lokalne zajednice, uz osiguranje sredstava Kantona Sarajevo i FBiH.