Auto testovi
181

Testirali smo novi Hyundai Santa Fe: Rame uz rame s najboljima

E. T.
Foto: I. Š./Klix.ba
(Foto: I. Š./Klix.ba)
Vrijeme višegodišnjeg praćenja je završeno, jer posljednje temeljito redizajnirano izdanje Hyundaijevog najvećeg i najluksuznijeg SUV-a apsolutno ne zaostaje iza konkurentskih premium modela koje nudi nekoliko evropskih automobilskih kompanija.

U Seoulu nisu dugo čekali, jer je Hyundaijeva četvrta generacija SUV modela Santa Fe (nakon samo dvije godine od premijernog predstavljanja) već dobila temeljito redizajnirano izdanje. Uz konstataciju da su u južnokorejskoj automobilskoj kompaniji preskromni, jer posljednji Santa Fe svrstavaju u redizajn, rezultat najnovijeg pregalaštva je automobil koji s pravom više ne želi da bude na korak do najboljih.

Znamo da su mišljenja oko novog dramatičnog "lica" Santa Fea prilično podijeljena, ali prije donošenja konačnog zaključka SF ipak treba pogledati uživo, jer izgleda mnogo bolje nego na fotografijama. Ostatak naglašeno podignute velike karoserije manje je dramatičan, a nama se zanimljivim učinilo čak 16 elemenata koji na kraju čine kućišta prednjih dnevnih i glavnih LED svjetala. Zanimljivo su dizajnirane i 20-inčne dvobojne aluminijske felge, ali najbolje stvari u kojima će uživati pristalice hedonizma nalaze se iza velikih vrata.

Dobra vijest za porodice s natprosječno velikim brojem članova je da se Santa Fe može dobiti i u kombinaciji sa tri reda sjedišta (2+3+2). Jasno je da će u trećem redu biti dovoljno udobno samo djeci, a tada smanjen prtljažni prostor može se riješiti postavljanjem krovnog kofera. Kako god, za prepuštanje hedonizmu optimalna je verzija s pet kožom obloženih i interesantno prošivenih sjedišta u prostranoj i izvanredno izolovanoj kabini. Izbor materijala, kombinacija boja i nivo standardne opreme (pogledati poduži spisak na kraju teksta) jasno potvrđuju odluku Hyundaija da Santa Fe bude rame uz rame s konkurencijom koja, poslovično, misli da je nedodirljiva.

S redizajnom je, pored mnogih drugih elemenata koji se vide i ne vide, stigla nova centralna konzola, a ručicu automatskog mjenjača zamijenila su četiri tastera. Drugačiji je i centralni display preko kojeg se upravlja multimedijalnim sistemom, a redizajnirana je i adaptivna digitalna instrumentna tabla. Vozaču će prijati zavidna ergonomija koja počesto nedostaje u kabinama današnjih najbolje opremljenih automobila. Za ljubitelje sunca (i gledanja u zvijezde) tu je veliki elektropokretan stakleni krov. Kamenčići u cipeli? Nedostatak iluminacije na nekoliko tastera i prljanje kamera koje nadziru okruženje automobila.

Zasnovan na modificiranoj i dodatno ojačanoj platformi, posljednji Santa Fe sada se nudi i sa dvije hibridne opcije, a jedini preostali četverocilindarski turbodizelski motor krije se iza poznate oznake 2.2 CRDi. Vozač s posljednjom evolucijom spomenutog motora može računati na 202 KS i 440 Nm obrtnog momenta, što je u ovoj priči sasvim dovoljno za sve (ne)prilike i prilično štedljivo s obzirom na kategoriju/masu kojoj pripada Santa Fe. Dizelska duša u aluminijskom bloku možda se i čuje izvan kabine, ali vozač i njegovo društvo u kabini neće čuti šta pokreće Hyundaijevu evropsku perjanicu. Da, i dalje mislimo da su turbodizelski motori najbolje pogonsko rješenje za velike SUV-ove.

Uglađeni 'SmartStream' kombinovan je s novim odličnim 8-stepenim automatskim mjenjačem kojem pomažu dva kvačila (ni trzaja, ni kašnjenja) i adaptivnim pogonom (HTRAC) preko obje osovine s raspodjelom obrtnog momenta između osovina koja može ići do omjera 50:50. Zahvaljujući 4WD pogonu, naglašenom rastojanju između podnice i podloge (206 milimetara) i odlično odabranim zimskim gumama, redovno smo čitali izvještaje o stanju na cestama i odlazili tamo gdje je najgore i ima najviše snijega. I baš smo se zabavljali! Istina, bilo je prevoja preko kojih na kraju nismo mogli proći zbog neodgovornih vozača tegljača koji su mislili da će uspon savladati bez lanaca na točkovima. Bilo je i isprovociranih situacija u kojima smo saznali da nam za uspješno pravljenje prtine ipak trebaju znatno grublje „off road“ gume. U svakom slučaju, s ponuđenim radnim programima (za asfalt i teren) koji su zaduženi za optimalan prijenos snage prema osovinama, ali i optimalan rad motora, mjenjača i upravljačkog sistema, Santa Fe (koji i dalje ne želi biti Jeep Wrangler) je dokazao da se veoma dobro snalazi u različitim okruženjima/situacijama.

Daleko od snijega i grubih neasfaltiranih podloga, podešenost uzorno tihog ovjesa osigurava odlično nošenje sa zavojima i minimalno naginjanje karoserije. Bolje od očekivanog. I onda nije teško zatvoriti oči na činjenicu da se vibracije koje proizvode izrazite poprečne neravnine ispod točkova na kraju probiju do putnika. Možda i nije primjereno, ali uhvatili smo se kako razmišljamo o Santa Feu na čijim bi elektropokretanim petim vratima stajalo slovo N koje predstavlja sportske modele iza kojih stoji Hyundaijev N odjel.

S obzirom na predrasude i ustaljene navike ovdašnjih kupaca, nismo uvjereni da će redizajnirani Santa Fe biti među najtraženijim modelima u kategoriji velikih luksuznih SUV-ova, ali u Hyundaiju (realno) i nisu previše zabrinuti zbog toga, jer je njihova glavna i mnogo pragmatičnija klijentela i dalje u Sjevernoj Americi, Aziji, Australiji... Na snijegom i ledom pokrivenim cestama nas je, pored ostalog, zabavljalo i saznanje da su u dvije-tri evropske države u kojima se ponose sličnim modelima svojih premium brendova prilično hladni prema novom Santa Feu, što je (čitajući između redova) najbolja potvrda južnokorejskoj kompaniji da su napravili odličan automobil.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 8DCT 4WD Diamond Cijena osnovnog modela (Santa Fe 2.2 CRDi 8DCT 2WD Ruby): 91.990 KM Cijena testnog modela: 111.990 KM

Motor: Smješten naprijed poprečno, dizelski, 4-cilindrični, 4-taktni, četiri ventila po cilindru, „common-rail“ direktno ubrizgavanje, turbopunjač, međuhladnjak. Radna zapremina 2.151 ccm. Najveća snaga 148 kW – 202 KS pri 3.800 obr/min. Najveći obrtni moment 440 Nm od 1.750 do 2.750 obr/min.

Prijenos snage: Adaptivni pogon preko obje osovine. 8-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila. Felge 8,5J x 20, gume dimenzija 255/45 R20 105V (Michelin Latitude Alpin).

Ovjes: Nezavisni, naprijed MacPherson, nazad multilink, stabilizatori, gasni amortizeri, električni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,2 s. Najveća brzina – 205 km/h. Tvornička deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,5 l/100 km, kombinovano 5,9 l/100 km. Prosječna potrošnja goriva na testu: 7,7 l/100 km. Zapremina rezervoara – 71 litar. Prosječna emisija CO² 155 g/km. Euro 6d.

Dimenzije: Dužina – 4.785 mm. Širina – 1.900 mm. Visina – 1.709 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.765 mm. Trag točkova naprijed/nazad – 1.646/1.656 mm. Zapremina prtljažnika od 634 do 831 litara. Masa praznog automobila – 1.911 kg. Nosivost – 599 kg.

Serijska oprema testnog automobila: ISG Idle Stop&Go sistem, sistem kontrole pritiska u gumama, 20-inčne aluminijske felge, pomoćni rezervni točak, izolator poklopca motora, progresivni servo-upravljač sa integrisanim flex modovima, podešavanje upravljača po visini i dubini, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci sa zračnim zavjesama, ABS, ESP, DBC (kontrola kočenja na nizbridici), HAC (pomoć pri polasku na uzbrdici), električna parkirna kočnica sa 'auto hold' funkcijom, TSA (sistem kontrole stabilnosti vožnje sa prikolicom), indikator niskog nivoa tekućine za stakla, alarmni sistem i centralno daljinsko zaključavanje, immobiliser, pokretanje motora bez ključa, sigurnosne brave za djecu na zadnjim vratima, elektro podizači prednjih i zadnjih stakala sa up/down funkcijom i zaštitom od uklještenja, električno daljinsko otvaranje prtljažnog prostora, zaštitna mreža za prtljag, pokrov prtljažnog prostora, kutija za odlaganje stvari ispod poda prtljažnog prostora, svjetlo u prtljažnom prostoru, inverter struje 220V u prtljažniku, tonirana i dodatno zatamnjena stakla iza B nosača sa zaštitom od UV zračenja, sjenila na zadnjim staklima, vjetrobransko staklo sa akustičnim filmom, kućišta vanjskih retrovizora i ručke na vratima u boji karoserije, električno podešavanje i grijanje vanjskih retrovizora s integrisanim pokazivačima pravca, unutrašnji retrovizor s automatskim zatamnjenjem, prednja i zadnja LED svjetla, prednji i zadnji senzori za parkiranje, kamera za pregled iza vozila, brisači sa senzorom za kišu, zadnji spojler sa LED kočnim svjetlom, uzdužni krovni nosači, ožičenje za kuku, zaštitne zavjesice za blato, hromirane unutrašnje ručice na vratima, automatska regulacija uključivanja svjetala, Bluetooth sa prepoznavanjem glasa, multimedijalni sistem s navigacijom kojim se upravlja preko 10,25-inčnog displeja, Krell sistem ozvučenja sa 'surround' zvukom, komande za upravljanje audio-sistemom na upravljaču, USB priključak (naprijed i nazad), bežični punjač za mobitel, dvozonski automatski klima-uređaj, elektropokretan stakleni krov, kožom presvučen upravljač s grijanjem, centralna konzola sa naslonom za ruku i držačima za čaše, kožom obložena unutrašnjost i sjedišta s ornamentima, kožom obložene obloge vrata, LED ambijentalno osvjetljenje, po visini podesivi prednji i zadnji nasloni za glavu, ISOFIX, djeljiv naslon sjedišta u drugom redu (60:40), džepovi u naslonima prednjih sjedišta s funkcijom grijanja/hlađenja, štitnici za sunce sa osvjetljenjem, električno podešavanje vozačevog i suvozačevog sjedišta s memorijskom funkcijom, lumbalno podešavanje sjedišta vozača, adaptivni tempomat (Smart Cruise Control), 12,3-inčna digitalna adaptivna instrumentna tabla, ručice za promjenu stepena prijenosa na upravljaču, sistem upozorenja prisutnosti na zadnjem sjedištu, sistem detekcije i pomoći pri izbjegavanju objekta u mrtvom uglu, sistem asistencije održavanja vozila između traka na cesti (LKAS+LFA), sistem asistencije sprečavanja prednjeg udara (FCA i FCA JX), ručni sistem kontrole brzine (MSLA), pametni sistem kontrole brzine (ISLW), HDA (sistem asistencije pri vožnji na autocesti), HUD (head up display) projekcioni informacioni zaslon, 'Around view' display (pregled situacije oko vozila i pomoć oko jednostavnijeg parkiranja), display za objekte u mrtvom uglu, sistem asistencije izbjegavanja sudara pri parkiranju unazad, sistem daljinskog pametnog parkiranja – osnovni...

Dodatna oprema na testnom automobilu: 'White Cream' boja karoserije (1.000 KM).

Garancije: Pet godina bez ograničenja pređenih kilometara.

Vezani članci