Spas za planetu

Revolucionarno otkriće: Vulkanske stijene oko Islanda smanjuju zagađenje više nego šume

B. H.
Foto: Wikicommons
Tokom misije na krajnjem sjeveru Evrope, istraživači su otkrili da vulkanska stijena bogata bazaltom, koja se nalazi oko Islanda, ima sposobnost drastično smanjiti ugljen-dioksid (CO2) iz atmosfere.

Naučni brod Belgica, proveo je dvije sedmice istražujući područje oko Islanda, posebno vulkanske stijene koja je bogata bazaltom, a koja je formirana nakon brojnih erupcija aktivnih vulkana.

Naučnici sa nekoliko belgijskih univerziteta analizirali su ove stijene kako bi proučili njihovu sposobnost apsorpcije ugljen-dioksida usljed prisustva bazalta. Otkrili su da kada ove vulkanske stijene dođu u dodir s vodom Sjevernog mora, pokazuju veću sposobnost apsorpcije CO2.

Iako je poznato da mora i okeani imaju sposobnost većeg apsorbiranja ugljen-dioksida od šuma, ovo otkriće ukazuje na to da alkalnost mora i okeana u dodiru s bazaltom dodatno povećava apsorpciju CO2 iz atmosfere.

Belgijski naučnici vjeruju da različiti minerali mogu imati sličan učinak te planiraju partnerstva s predstavnicima rudarske i pomorske industrije u Belgiji kako bi primijenili ovo otkriće.

Ovakvi projekti sigurno će doprinijeti smanjenju emisije stakleničkih plinova, ali će ipak biti samo jedan dio rješenja za veliki klimatski problem planete Zemlje.