Je li dobro rješenje?
28

Pakistan koristi umjetnu kišu kako bi smanjio zagađenost u gradovima

F. H.
Screenshot: Twitter
Screenshot: Twitter
Umjetna kiša korištena je u pokušaju smanjenja razine zagađenja u Lahoreu u Pakistanu.

Glavni grad istočne pokrajine Punjab, u blizini indijske granice, ima jednu od najlošijih kvaliteta zraka na svijetu i postao je izuzetno zagađen zbog rastuće populacije od više od 13 miliona ljudi.

Do početka decembra kvalitet zraka u gradu toliko se pogoršala da su škole, tržnice i parkovi bili zatvoreni četiri dana. Do prošlog vikenda gradski indeks kvalitete zraka (AQI) dosegnuo je razine koje se smatraju iznimno opasnima za zdravlje.

Kako bi ih pokušala smanjiti, u subotu je vlada Punjaba upotrijebila tzv. sijanje oblaka kako bi stvorila kišu na 10 lokacija u gradu pomoću malog aviona Cessna.

[TWITTER]1736147647067824579[/TWITTER]

Da bi se stvorili oblaci, mora biti dovoljno vlage koja je već prisutna u oblacima u nižim slojevima atmosfere. Ljeti se obična kuhinjska sol pomiješana s vodom raspršuje po oblacima iz aviona. Nakon nekoliko sati, magla se integrira s oblacima i proizvodi kišu. Zimi se oblaci zasijavaju pomoću pahuljica srebrnog jodida, koje se mogu ispaliti iz vozila ili aviona.

Praksa, također poznata kao "blueskying", korištena je za izazivanje padavina u nekoliko zemalja na Bliskom istoku, kao i u Kini i Indiji.

Bilal Afzal, pokrajinski ministar za okoliš, rekao je da je sijanje oblaka bilo uspješno, ali je priznao da je padavna bilo "malo" jer kvaliteta oblaka nije bila baš dobra. Unatoč tome, kvaliteta zraka u Lahoreu poboljšala se sa samo nekoliko milimetara kiše, pavši s AQI-ja više od 300 na 189, rekao je Afzal. Međutim, koristi su trajale samo nekoliko dana prije nego što se zagađenje vratilo na prethodnu razinu. Vježba nije izazvala značajnije smetnje.

"Upravo sam poprskala auto dok sam se vozila kući s klinike oko 15 sati i pomislila sam da je to ptičji izmet", rekla je Zaeema Naeem, liječnica u Lahoreu.

Afzal je rekao da vlasti planiraju redovno provoditi sijanje oblaka tokom sezone smoga.

"Ako možemo očistiti naš zrak po cijeni goriva za jedan mali avion, vježba bi se itekako isplatila", rekao je.

Međutim, klimatski stručnjaci upozoravaju da bi učinci sijanja oblaka mogli biti nepredvidivi. Malik Amin Aslam, bivši ministar zaštite okoliša, rekao je da će biti teško zaustaviti je kad jednom padne kiša.

"Prestanak te kišne navale diktira priroda", rekao je.

Doktor Ghulam Rasul upozorio je da "predoziranje može dovesti do tuče ili jake kiše".

Voditelj programa klimatskih promjena pri Međunarodnoj uniji za očuvanje prirode i bivši glavni direktor pakistanskog meteorološkog odjela, rekao je da, iako bi to moglo pružiti privremeno olakšanje od smoga, to nije održivo rješenje.

Aslam se složio da vlada treba "proučiti posljedice diranja u prirodu i koristiti ovaj alat vrlo štedljivo; to je kao korištenje steroida kao posljednjeg pokušaja da se prekine ciklus smoga". Takva rješenja, dodao je, mogla bi odmaknuti fokus od rješavanja stvarnih izvora smoga, poput prometa, industrijskih emisija, spaljivanja usjeva i otpada i nestajanja zelenog pokrova.

Rekao je da je saobraćaj odgovoran za 50 posto emisija u Lahoreu, dodajući da vlada daje sve od sebe kako bi se uhvatila u koštac s tim.