intervju
138

Damir Pahor, izvršni direktor kompanije R&S: Pratite trendove nabavke i uštedite do 35%

Politika izbora dobavljača predstavlja jednu od strateških stavki u modernom poslovanju.

Osim cjenovne pristupačnosti, koja je jedan od najvažnijih, ali ne i odlučujućih kriterija za pomenuti izbor, savremene kompanije traže dobavljače koji im mogu obezbijediti i dodatne benefite poput odgovarajućeg omjera kvaliteta i cijene, pouzdane i brze isporuke, mogućnost nabavke potrebnog asortimana na jednom mjestu uz uštedu vremena, finansija i druge pogodnosti, što je osnova poslovanja kompanije R&S d.o.o. Sarajevo.

U saradnji s Ernst&Young, globalnim liderom u revizorskim, poreskim, savjetodavnim i uslugama vezanim za transakcije, kompanija R&S je na nedavno održanoj konferenciji "The Economist: Svijet u 2022." predstavila dio istraživanja "Kvantitativna i kvalitativna analiza R&S u odnosu na tržište".

Prema riječima Damira Pahora, izvršnog direktora kompanije R&S, u ovom dokumentu Ernst&Young je prikazao poredbenu analizu deset konkurentnih kompanija iz BiH i R&S-a u odnosu na nekoliko ključnih segmenata kao što su cijena, rok isporuke, rok plaćanja i prosječan rabat, kao i dodatne pogodnosti za klijente i iskustvo klijenata. Analiza je rađena po kategorijama proizvoda pojedinačno, prema uslugama i praksama, nakon čega su formirani ključni zaključci o konkurentnosti kompanije i pogodnostima koje ostvaruju klijenti kompanije R&S.

Šta je pokazalo ovo istraživanje i koliko će vam ono pomoći u planiranju daljeg poslovanja?

Na osnovu sprovedene analize, istraživanje je pokazalo da su ključne pogodnosti saradnje s našom kompanijom sljedeće:

  1. U mogućnosti smo ponuditi konkurentne cijene u svih 6 kategorija poslovanja, a naši proizvodi su u prosjeku prihvatljiviji za 14%.
  2. Imamo izuzetno širok asortiman proizvoda što za klijente podrazumijeva pojednostavljenje administrativnih aktivnosti procesa nabavke te ostvarivanje snažnijeg odnosa s kompanijom što dovodi do održivog odnosa.
  3. Ističemo se u pogledu dodatnih pogodnosti za klijenta u pogledu garancije na proizvode, in-house servisiranja i mogućnosti povrata i zamjena.
  4. Olakšavamo poslovne aktivnosti nabavke kroz specifično prilagođavanje potrebama klijenata, poput usluge iznajmljivanja printera i print managemena, vlastitog grafičkog studija za štampu promo proizvoda, marketing savjetovanja i usluge projektnog opremanja.

Navedena saznanja će nam pomoći kako bismo znali adekvatno postaviti planove i strategiju za naredni period, te u koje segmente usmjeriti marketing aktivnosti.

Koji dio istraživanja može biti najinteresantniji Vašim kupcima i poslovnoj zajednici?

Poslovnoj zajednici, ali i našim kupcima će vjerovatno biti najzanimljiviji sljedeći zaključci:

  • Analizom općeg procesa nabavke, utvrđeno je da saradnja sa manjim brojem dobavljača može donijeti određene vremenske uštede pri realizaciji nekih od aktivnosti u okviru procesa nabavke. Uštede koje se na ovaj način mogu ostvariti nisu zanemarljive i mogu se kretati na nivou procesa čak od 25 – 35%.
  • Tokom realizovane komparativne analize, u šest kategorija se ističemo sa prihvatljivijim cijenama za klijente u odnosu na konkurenciju na B2B tržištu.

U kojim kategorijama poslovanja R&S može kupcima ponuditi konkurentan omjer cijene i kvaliteta i da li nudite još neke pogodnosti za klijente?

Shodno rezultatima istraživanja, naša kompanija kupcima nudi konkurentan omjer cijene i kvalitete u svih šest kategorija poslovanja. Zbog širokog asortimana proizvoda, klijentima je omogućeno da po prvi put u BiH praktično nabave sve potrebno za kancelariju – samo na jednom mjestu, a svoje preostalo vrijeme i energiju usmjere u aktivnosti vezane za njihov primarni posao. Sarađujući s našom kompanijom, kupac može doći samo na jedno mjesto i opremiti poslovni prostor kancelarijskim namještajem, IT i ostalom opremom i naći pouzdanog partnera za svoje redovne potrebe za kancelarijski i promo materijal, poslovne poklone za svoje partnere, zaštitnu opremu i medicinska sredstva, kao i sredstva za čišćenje. Sarađujući sa pouzdanim partnerom osiguravaju se brze i sigurne isporuke, a istovremeno omogućavaju uštede za kupce na različitim poljima. Uštede koje se mogu ostvariti na ovaj način se kreću u opsegu od 25% do 35% na nivou procesa. U slučaju kao što je naš, kada dobavljač pokriva kategorije proizvoda koje mogu zadovoljiti potrebe nabavke kompanije, vremenske i troškovne uštede su od posebnog značaja.

Pod utjecajem razvoja tehnologije, poslovni svijet se kontinuirano mijenja u svim segmentima. Izuzetak nije ni nabavka. Koji su to trendovi u ovoj oblasti koji kompanijama mogu donijeti konkurentne prednosi na tržištu?

Različiti faktori doprinose promjeni uloge nabavke kao što su novo globalno poslovno okruženje, digitalne inovacije i promjene u potrebama potrošača. U Covid 19 pandemiji kada su promjene načina života i nove potrebe pokrenuli nove trendove nabavke, mogli smo vidjeti kritične tačke globalnog lanca snabdijevanja i nabavke. Razvoj tehnologija omogućava unaprijeđeno rješavanje poslovnih izazova i povećanje efikasnosti i produktivnosti, a digitalizacija doprinosi kreiranju novog lanca vrijednosti koji je orijentisan prema kupcima, što omogućava bolju analitiku ponašanja potrošača. Funkcija nabavke je u poziciji da djeluje kao posrednik između internih kupaca i dobavljača na način koji podstiče konkurentsku prednost kompanije. Ključne transformacijske aktivnosti u nabavci obuhvataju novu optimizaciju troškova, saradnju sa jednim ili manjim brojem dobavljača, optimizaciju baze dobavljača, ostvarivanje održivosti i agilnosti, te digitalne pokretače i automatizaciju.

Kao poklon za kraj godine, poslovnoj zajednici donosimo izvještaj o Kvalitativnoj analizi trendova u nabavci koji im može mnogo pomoći da unaprijede nabavku u narednim godinama. Izvještaj možete preuzeti na linku.

R&S