Razvija više od 500 KS
44

Modificirani Porsche 911 pokreće F1 motor Nikija Laude iz 1985. godine

D. B.
Kada je Mercedes najavio da će proizvesti AMG-One, model s motorom iz Formule 1 koji je legalan za cestu, to ipak nije bio prvi takav automobil, jer je ranije postojao Lanzante 930 TAG Turbo.

Riječ je zapravo od 930 Porscheu 911 Turbo koji je dobio 1,5-litarski Formula One V6 TAG-Porsche motor, ali ne kopiju, nego baš originalni motor koji je pokretao McLarenove bolide početkom osamdesetih te omogućio vozačima Nikiju Laudi i Alainu Prostu da dominiraju u sezonama 1984. i 1985. godine.

McLaren je očajnički želio "uskočiti u turbo V6 voz" i konkurisati šampionskom Renaultu iz 1982. godine pa je udružio snage s TAG-om i Porscheom kako bi zajednički razvili turbopunjeni F1 motor. Kreativac koji stoji iza ove pogonske jedinice je Hans Mezger, legendarni Porscheov inženjer koji potpisuje neke od najboljih motora visokih performansi. Kada je motor razvijen, "ubačen" je u Porscheov cestovni model 911 Turbo kako bi se testirao. Naravno, to je kasnije inspirisalo Deana Lanzantea da napravi svoj primjerak, koji je prikazan na fotografijama.

McLaren je prodao Lanzanteu 11 motora napravljenih za sezonu, a to mu je omogućilo da započnu projekt proizvodnje 11 primjeraka modificiranog modela 930 s unikatnim F1 motorom. Svi primjerci su napravljeni "od nule". Lanzante se udružio i s Cosworthom kako bi ugradio 1,5-litarski V6 motor u 930, no snaga je smanjena sa 1.000 KS na cestovno i legalno prihvatljivih 503 KS i 422 Nm obrtnog momenta. Maksimalna brzina iznosi gotovo 322 km/h.

Kako bi sve funkcionisalo, prilagođen je 6-stepeni mjenjač, tu je diferencijal s ograničenim proklizavanjem, a unaprijeđena je i upravljivost. Cosworth je smanjio pritisak prednabijanja za 25 posto, promijenio omjer goriva i zraka, ugradio novo kućište radilice i manje turbopunjače.

Jedinstveni prednji hladnjak dio je "novog" sistema hlađenja na bazi vode, koji je zamijenio stari zračno hlađeni. Tu su i novi amortizeri te karbonske kočnice, no sistema za kontrolu proklizavanja nema.

Lanzante 930 "čuči" na 17-inčnim Ruf felgama, a u izradi automobila je korišteno dosta aluminija i karbona kako bi se smanjila težina za 200 kilograma.

Unutrašnjost je uglavnom originalna.

Iako će svih 11 primjeraka biti potpuno unikatni, postoje neke restrikcije u onome što kupci mogu izabrati. S druge strane, Porscheove boje i materijali u unutrašnjosti iz odgovarajućeg perioda su dostupni, ali ne toliko i moderne stvari.

Automobil na fotografijama je šesti do 11 primjeraka planiranih za proizvodnju, a pokreće ga Laudin V6 motor s utrke za Veliku nagradu Francuske 1985. godine.