Šampion u efikasnosti
0

Vozili smo Volkswagen ID.7 u Francuskoj: Električna limuzina za bezbrižan put oko svijeta

D. B.
(Foto: Klix.ba)
Volkswagen je izabrao idilični jug Francuske za međunarodnu dinamičku prezentaciju električne limuzine ID.7, a to je bila prilika da prvi put uživo vidimo i isprobamo ovaj potpuno novi model u ponudi njemačkog giganta.
Volkswagen nastavlja ubrzavati svoju električnu transformaciju serijskom proizvodnjom modela ID.7, koja je počela u augustu u njemačkom Emdenu. Ova limuzina je već dobila nagradu Njemački automobil godine 2024, koji mu je dodijelio međunarodni žiri. Novi model ne samo da je osvojio prvo mjestu u Premium kategoriji, nego i ukupnom izboru. Pobjednik je izabran između svih novih automobila predstavljenih u proteklih 12 mjeseci.

ID. 7 je dug gotovo pet metara, vrhunski je opremljen i pozicioniran u višu klasu automobila srednje veličine. Može se reći da impresonira svojim visokoefikasnim pogonom, velikim dometom, brzim punjenjem baterije, potpuno novim konceptom prostrane unutrašnjosti i naprednom tehnologijom, a odlikuje ga i visoki standard kvalitete izrade.

Prodavat će se širom svijeta, a sve počinje u Evropi gdje se već može naručiti kao model ID.7 Pro koji isporučuje 286 KS (210 kW) i koji dolazi s baterijom kapaciteta 77 kWh, a koja osigurava domet od 621 kilometar po WLTP ciklusu. Volkswagen planira proširiti svoju ponudu u narednim mjesecima, jer će nakon prve verzije uslijediti ID.7 modeli s još većom baterijom, sportska GTX verzija s pogonom na sva četiri točka, kao i karavan pod nazivom Tourer. Upravo smo Tourer imali priliku vidjeti u kamufliranoj formi tokom vožnje modela ID.7 na jugu Francuske.

Kilometri su zadovoljstvo

Naše putovanje u modelu ID.7 počelo je s aerodroma u Marseilleu, vozili smo se duž prelijepe obale okupane suncem, a potom smo se zaustavili u Calaisu kako bismo napravili pauzu i usput prvi put vidjeli kamuflirani ID.7 Tourer. Nakon toga smo nastavili vožnju u unutrašnjost Francuske, mijenjajući okruženja, od uskog i zakrčenog gradskog, preko magistrala pa do autoputeva, a naš ID.7 se u svakom od njih dobro snalazio. U uskim prolazima nije bilo problema uprkos dužini i širini automobila, tako da bi ih lako savladali i manje vješti vozači čak i bez navikavanja zahvaljujući pomoćnim sistemima koji unapređuju preglednost i orjentaciju u takvim okruženjima.

Njegov pogon koji nudi 286 KS pruža i više nego dovoljno snage kada je to potrebno, a ona je u potpunosti dostupna u trenutku pritiska papučice. Upravljivost i amortizacija također su na visokom nivou, tako da je zaista riječ o sjajnoj limuzini u kojoj će putnici jednako uživati bilo da krenu na kraća ili duža putovanja. ID.7 je ponudio zaista mnogo s naglaskom na udobnu unutrašnjost koja ostavlja premium dojam, kao i tihu vožnju.

Mjesta za putnike na prednjim i stražnjim sjedištima ima i više nego dovoljno, a sam dodir površina u vozilu ostavlja utisak kvalitetne izrade u kojoj su korišteni održivi materijali. Užitak i vožnji dodatno unapređuju brojna napredna tehnološka rješenja, od klimatizacije do zabave.

U našem slučaju su u automobilu bile tri osobe uključujući prtljag, ali je u prtljažniku i dalje ostalo još mnogo prostora, tako da ni u ovom segmentu neće biti problema. ID. 7 je u svakom slučaju spreman za bezbrižan put oko svijeta.

Elegantan dizajn koji privlači pažnju

ID.7 je dug 4.961, širok 1.862 (bez retrovizora) i visok 1.536 mm, dok njegovo međuosovinsko rastojanje iznosi 2.971 mm. Automobil se može pohvaliti elegantnom i moćnom siluetom, koja također zrači i sportskim duhom. Prednji dio automobila krase isklesana trodimenzionalna hauba, LED prednja svjetla i uska LED osvijetljena traka koja ima funkciju LED dnevnih svjetala, dok su pokazivači smjera integrisani u gornji dio kućišta. Horizontalna LED traka se proteže između prednjih svjetala. Opciono je moguće dobiti najnoviju verziju IQ.LIGHT LED matrix prednjih svjetala s automatskom kontrolom osvjetljenja, svjetlom za loše vremenske uvjete, welcome funkcijom (dobrodošlice), dinamičkom kontrolom dometa prednjih svjetala i dinamičnim svjetlima u zavojima. Zahvaljujući interakciji LED svjetala i jasnih linija karoserije, ID.7 izgleda fokusirano i samouvjereno, što je zaštitni znak Volkswagena.

Bočni usisnici zraka (zračne zavjese) za kućišta točkova nalaze se nisko u braniku i imaju prepoznatljiv izgled. Horizontalne linije stražnjeg dijela naglašavaju širinu automobila. Najsnažnija linija je zapravo horizontalna LED linija, koja se proteže prema vani u LED stražnja svjetla. Središnji dio LED linije je bijele boje osim kada se aktivira svjetlo. Opciono su dostupna i 3D LED stražnja svjetla s dinamičnim stop svjetlima i pokazivačima smjera. Stražnji branik također ostavlja snažan utisak, čemu doprinosi i difuzor lakiran u crnu boju visokog sjaja,

Veoma prostrana unutrašnjost opremljena visokom tehnologijom

ID.7 je dosad najveći model iz ID porodice i donosi niz tehničkih inovacija. Zahvaljujući svom velikom međuosovinskom rastojanju i kompaktnom dizajnu tehnologije pogona, ID.7 nudi mnogo prostora za putnike u prednjem i stražnjem redu sjedišta. To je posebno evidentno nazad gdje putnici imaju mnogo prostora za noge. Uprkos tome što je baterija integrisana u pod vozila, kao i činjenici da je automobil nizak, on i dalje nudi dosta prostora za glavu, odnosno 1.030 mm naprijed (1.025 mm s panoramskim krovom) i 961 mm nazad (960 mm s panoramskim krovom). Elektronski pokretana vrata prtljažnika omogućavaju lagan pristup prtljažniku zapremine 532 litra, no obaranjem stražnjih sjedišta se zapremina povećava na 1.586 litara.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Također, ID.7 je jedini automobil u svojoj klasi koji ima AR head-up display u standardnoj opremi. Ovaj HUD projektuje relevantne informacije o putovanju u vozačevo vidno polje, tako da on uopće ne mora sklanjati pogled s ceste. Istovremeno, zbog ovog HUD-a je promijenjena arhitektura kokpita s obzirom na činjenicu da su tradicionalni instrumenti postali mnogo manji. To znači da su oči vozača fokusirane na AR head-up display, kao i na ono što se događa na cesti. Volkswagen je također redizajnirao standardni infotainment sistem intuitivnom strukturom menija i velikim ekranom osjetljivim na dodir dijagonale 15 inča (38 centimentara), a ispod njega su osvijetljeni klizači osjetljivi na dodir za kontrolu temperature i jačine zvuka.

Interakcija s modelom ID.7 je dovedena na visok nivo zahvaljujući novoj glasovnoj kontroli, odnosno IDA glasovnom asistentu. Odgovori na komande i pitanja su sveobuhvatni i interaktivni kao i odgovori glasovnih asistenata na najnovijim smartphoneima. Zahvaljujući novim funkcijama poput automatski kontrolisanih ventilacijskih otvora s elektronskim aktuatorima i novim opcionim ergoActive sjedištima s također novom funkcijom masaže te automatske klimatizacije (u najboljem sjedištu), ID.7 nudi nivo klimatizacije i udobnosti sjedenja jednak premium klasi, a može se dobiti s panoramskim krovom koji sadrži "pametno staklo". Slojevi stakla u krovnom otvoru mogu se elektronski mijenjati iz neprovidnog u provodni korištenjem klizača postavljenog na stropzu ili glasovnim komandama.

Unutrašnjost je izrađena kvalitetno i na primjetno višem je nivou u odnosu na sve modele iz ID porodice.

Performanse, punjenje i domet

S obzirom na gotovo nečujnu vožnju i najniži mogući nivo buke vjetra, buka u unutrašnjosti modela ID.7 je na nivou koji su dostigle samo najbolje luksuzne limuzine. Automobil dostiže maksimalnu brzinu od 180 km/h i pruža dinamične performanse, a od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi. Posebno impresivna činjenica je to što pomenuti električni motor snage 210 kW isporučuje maksimalni obrtni moment od 545 Nm na stražnju osovinu.

Volkswagen je implementirao mnoštvo tehničkih rješenja za smanjenje potrošnje energije i povećanje dometa. Zahvaljujući kombinovanoj potrošnji od 16,3 do 14,1 kWh na 100 kilometara, domet modela ID.7 je gotovo identičan modelima s benzinskim motorom, Potrošnja energije i veliki domet do 621 kilometar postignuti su zahvaljujući kombinaciji različitih faktora. Novi pogon modela ID.7 je posebno efikasan, a najnovije ćelije baterije odlikuje velika gustoća energije. Drugi faktor je aerodinamična karoserija s koeficijentom otpora zraka od 0,23 (ovisno o paketu opreme), što doprinosi smanjenju potrošnje energije.

ID.7 može apsorbovati novu energiju veoma brzo. Kada je na DC brzom punjaču, desetominutno punjenje snagom do 175 kW dovoljno je za prelazak do 204 kilometra. Baterija s 10 posto kapaciteta napunjenosti može se napuniti do 80 posto za 28 minuta.

Udoban, agilan i upravljiv

ID.7 nudi visoki standard udobnosti. Riječ je o izuzetno udobnoj limuzini za putovanja u svim situacijama, koja kombinuje uravnoteženo prigušivanje i dugo međuosovinsko rastojanje, a istovremeno pruža i agilnost. Za prednju osovinu korišten je MacPhersonov dizajn, a nazad je ovjes s pet karika. Veliki raspon između udobnosti i agilnosti je moguć zahvaljujući rasporedu pogonskog sklopa i poboljšanoj opcionoj adaptivnoj kontroli šasije (DCC) s novim Volkswagenovim softverom koji kontroliše amortizere. Sistem može kontrolisati kretnje točkova i karoserije bolje nego ikada ranije. Zahvaljujući DCC-u, vozač ima mogućnost odabira modova vožnje, Eco, Comfort ili Sport, a dostupan je i personalni mod. Nova podešavanja Vehicle Dynamics Managera, koji je također razvio Volkswagen, omogućavaju visok nivo udobnosti i agilnosti te osiguravaju maksimalnu stabilnost u vožnji. Nisko težište ostvareno integrisanjem baterije u pod također ima pozitivan utjecaj na upravljivost.

Bogat paket opreme

U početku će se Volkswagenenova električna limuzina u Evropi prodavati kao ID.7 Pro verzija s baterijom kapaciteta 77 kWh te dolazi s bogatim paketom standardne opreme. Ona uključuje 19-inčne aluminijske Hudson felge (nisu ograničene na ovaj model) sa završnom dijamantnom obradom, sistem pozadinskog osvjetljenja u 10 boja, grijani multifunkcionalni upravljač, Discover Pro Max navigacijski sistem, AR head-up display, IDA glasovnog asistenta, brojne pomoćne sisteme poput Travel Assista, stražnju kameru, Park Assist Plus uključujući Park Assist s funkcijom memorije, Air Care Climatronic trozonsku klimu, LED prednja i LED stražnja svjetla, kao i još mnogo toga.

Govoreći o poboljšanom Travel Assist sistemu, on omogućava vožnju uz asistirano uzdužno i bočno ili središnje navođenje. U kombinaciji s Park Assist Plusom i Side Assistom, koji su također dio standardne opreme, Travel Assist olakšava asistirano mijenjanje trake kada se vozi autoputem s više traka pri brzini većoj od 90 km/h. Adaptivno navođenje trakom je također poboljšano. Kada je Travel Assist aktivan, on prediktivno integriše nadolazeće parametre, kao što su zavoji, kružni tokovi i raskrsnice u kontrolni sistem vozila i ekrane. Primjera radi, ako se automobil približava zavoju, a brzina je prevelika, sistem će prikazati upozorenje "Corner ahead", kao i preporučenu brzinu. Travel Assist nudi i asistirano mijenjanje trake na autoputu ukoliko to dozvoljava situacija u saobraćaju. Ako vozač aktivira lijevi ili desni pokazivač smjera, automobil će obaviti nezavisnu promjenu trake u odgovarajućem smjeru unutar granica sistema. Ipak, vozač mora držati ruke na upravljaču tokom cijelog procesa.

Od opcione opreme se može izdvojiti pozadinsko osvjetljenje s 20 boja, Harman Kardon ozvučenje snage 700W s 12 zvučnika, ergoActive sjedišta, panoramski krov s "pametnim" staklom, priključak za vuču, nosač za bicikle i drugo.

Dolazak na tržište

ID.7 se od augusta proizvodi u Volkswagenovom postrojenju u njemačkom Emdenu te se može naručiti, a kupcima u BiH će biti dostupan polovinom 2024. godine.