Bh. premijera
10

Vozili smo novi Opel Crossland: Značajne novosti za popularni crossover

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Danas je dinamičkom prezentacijom u Sarajevu i na okolnim planinama na tržište Bosne i Hercegovine uveden detaljno obnovljeni Opel Crossland. Moderniji izgled i bogatija oprema nisu sve što donosi, provjerili smo koliko se u vožnji osjete i mehaničke novosti.

Opel Crossland je prvi model nakon nove Mokke koji je dobio novo "lice", a baš kao i kod Mokke, novi Opel Crossland u svom imenu izgubio je dodatka X. Pored dizajna, Opel je dodatno radio na razvoju upravljačkog sklopa i ovjesa, a tu su sada i sportski paketi opreme GS Line +, kao i IntelliGrip sistem za prilagodljivu kontrolu trakcije.

Organski integrišući masku maske i farove, Opel Vizor dizajnerski element novog Crosslanda proteže se jednim potezom preko prednjeg dijela. Vizor optički rasteže širinu automobila i čini masku urednijom sa smanjenom količinom dizajnerskih elemenata. Naravno, poznata Opel munja s ponosom dominira na sredini. Vizor će postati zaštitni znak svih Opelovih modela tokom 2020-ih s idejom daljeg grupisanja vrhunskih tehnologija.

Nazad, nova zatamnjena zadnja svjetla poboljšavaju prepoznatljivi dizajn Opelovih krila, a nova crna površina zadnjih vrata visokog sjaja (dostupna u kombinaciji s crnim krovom) čini novi Opel Crossland širim.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Također su novost su i ojačanja prednjeg i zadnjeg branika obojena u srebrnu boju koja ističu SUV stranu Crosslanda. Tu su sada i LED prednja svjetla za maglu s hromiranim dekorom kao i hromirane lajsne na vratima. Posebna novost je potpuno novi dizajn 16 i 17-inčnih aluminijumskih felgi koje sada svojim dizajnom dodatno ističu SUV karakter Crosslanda.

Ljubitelji sportskog izgleda sada će doći na svoje uz Crossland GS Line +. Ova nova oprema, uključujući crne 17-inčne felge, crni krov, ergonomska sjedala sa certifikatom AGR (Aktion Gesunder Rücken eV) za vozača i suvozača, LED zadnja svjetla i krovni nosači čine da se ovaj kompaktni crossover zaista ističe među snažnom konkurencijom.

Unutra Crossland zaista nudi dosta prostora i osjećaj prozračnosti, pogotovo uz veliki panormaski krov, dok udubnosti svakako doprinose dobro odmjerena AGR ergonomska prednja sjedišta. Posebna novost uz novi Crossland su obloge sjedišta od Alcantare što prije nije bilo dostupno, te smo se uvjerili da ovako obložena sjedišta drže tijelo u zavojima još bolje te su ugodnija u vožnji od potpuno kožnih.

Crossland je i praktičan i fleksibilan i to prije svega zahvaljujući pojedinačno kliznim zadnjim sjedištima sa podesivim nagibom naslona. Dolaze s podjelom 60/40 i klize za 150 milimetara, povećavajući prostor u prtljažniku sa 410 na impresivnih 520 litara.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U vožnji smo probali osjetiti poboljšanja koja je Opel napravio na ovjesu Crosslanda. Opelovi inženjeri u Rüsselsheimu razvili su nove opruge i amortizere za McPherson prednji ovjes i zadnju torzionu osovinu. Zaista sada je Crossland primjetno čvršći preko neravnina, te je naginjanje u zavojima nešto manje. Udobnost je ostala na zadovoljavajućem nivou, s tim da na oštrim neravninama bismo i dalje poželjeli bolju zvučnu izolaciju prednjeg ovjesa.

Također, jedna od zamjerki na prethodni Crossland bio je inertan i nedovljno precizan upravljački sklop. Opel je stoga preradio osovinu upravljačkog stuba, koja sada poboljšava preciznost upravljanja i osjećaj u sredini. Nakon vožnji kroz zavoje istina je da je napredak primjetan, ali i dalje bismo voljeli malo više preciznoti u upravljaču Crosslanda. Naravno treba imati na umu da je fokus ipak na ugodnoj vožnji te da namjena ovakvih crossovera i nije "hirurško" rezanje zavoja.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Kupci novog Opel Crosslanda mogu dodati dodatnu sigurnost poboljšanoj dinamici vožnje uz IntelliGrip. Ovaj prilagodljivi sistem kontrole proklizavanja omogućava optimalno prianjanje i stabilnost na svim vrstama podloge. IntelliGrip ima sljedećih pet načina:

Uobičajeno / na putu: 'Normalni način rada' uključuje se čim se Crossland pokrene. Postavke ESP-a i kontrole proklizavanja prikladne su za normalne uslove vožnje u centru grada, na autoputu ili na otvorenoj cesti.

Snijeg: Ovaj specijalni zimski režim omogućava optimalno prianjanje na zaleđenim i snježnim površinama pri brzinama do 50 km / h. Kontrola vuče reguliše klizanje prednjih točkova, usporavajući okretanje i prenos obrtnog momenta na drugi prednji točak.

Blato: Ovaj način omogućava veće klizanje kotača. Ovo namjerno okretanje kotača s najmanje vuče prilikom pokretanja vozila omogućava uklanjanje blata iz gume, koje zatim može povratiti trakciju. U međuvremenu, točak s najviše prianjanja prima najveći obrtni moment. Ovaj način rada aktivan je do 80 km/h.

Pijesak: Ovaj način rada omogućava malu količinu istodobnog okretanja oba prednja pogonska točka, omogućavajući vozilu kretanje i smanjujući rizik od potonuća.

ESP isključen: Ovo deaktivira ESP i kontrolu proklizavanja pri brzinama do 50 km/h. Iz sigurnosnih razloga, IntelliGrip se automatski vraća u 'normalni režim' pri brzinama većim od 50 km/h.

Opel se potrudio da ljubitelji infotainmenta i povezivosti također budu zadovoljni. Tako je tu Radio BT, Multimedia Radio i odličan Multimedia Navi Pro sa 8,0-inčnim dodirnim ekranom u boji. Multimedijalne jedinice su također kompatibilne sa Apple CarPlay i Android Auto sistemima. Kompatibilni pametni telefoni se mogu puniti bežičnim induktivnim punjenjem. Pored toga, Crossland nudi uslugu "OpelConnect" kao opciju. Navigacija uživo sa informacijama o saobraćaju u stvarnom vremenu i trenutnim cijenama goriva, plus direktna veza do pomoći u slučaju kvara i hitnih poziva, čini putovanja još opuštenijim.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Opel Crossland sada nudi efikasne benzinske i dizelske motore zapremine 1,2 i 1,5 litre. I benzinski motori od 61kW (83 KS) do 96kW (130 KS) i dizel motori od 81kW (110 KS) i 88kW (120 KS) sada zadovoljavaju stroge Euro 6d emisione standarde, s tim da svi benzinski motori u prosjeku troše manje od 5 litara na 100 km, dok dizelaši to uspjevaju sa prosjekom manjim od 4 litra na 100 kilometara.

U vožnji nam je benzinska verzija od 130 KS s razlogom ostavila najbolji utisak zbog vrlo uvjerljivih ubrzanja, vrlo rano dostupnog obrtnog momenta i generalno ugodne vožnje. Za one koji ipak žele uštedjeti još koji litar goriva dizeli će također biti dobra alternativa jer su dovoljno snažni i elastični.

Putovanja će biti još opuštenija i sigurnija uz brojne moderne tehnologije i sisteme. Prilagodljiva potpuno LED prednja svjetla sa svjetlom u zavojima, asistencijom za duga svjetla i automatskim niveliranjem osiguravaju izvanrednu vidljivost u mraku.

Najvažniji sistemi pomoći kod novog Opel Crosslanda koje treba svakao istaći su:

Head Up ekran projicira najvažnije podatke o brzini, navigaciji i sistemima pomoći u direktni vidokrug vozača.

Upozorenje za sudar naprijed s automatskim kočenjem u nuždi i otkrivanjem pješaka radi brzinom većom od 5,0 km/h. Ako se vozilu ili pješaku ispred priđe prebrzo, sistem oglašava zvučni signal upozorenja i prikazuje poruku u informacijskom centru za vozača. Ako je sudar neizbježan, sistem kočenja se priprema i, ako je potrebno, aktivira se kočenje u nuždi kako bi se umanjili efekti potencijalnog sudara. Ispod 30 km/h sistem može potpuno zaustaviti vozilo. Ako brzina prelazi 30 km/h, brzina se smanjuje i vozač mora aktivno kočiti.

Upozorenje o napuštanju trake izdaje zvučne i vidljive signale ako registruje da se traka nenamjerno ostavlja.

Upozorenje pospanosti vozača procjenjuje nivo umora kroz stil vožnje i upozorava vozača ako je potrebna pauza.

Side Blind Spot Alert koristi ultrazvučne senzore i prijavljuje vozila koja putuju na bočne strane automobila i upozorava vozača lampicom upozorenja u odgovarajućem ogledalu.

Kamera za zadnji pogled - Panorama sa zadnjim uglom gledanja od 180 stepeni.

Automatic Park Assist prepoznaje odgovarajuća paralelna i okomita parkirna mjesta i automatski parkira automobil; vozač treba samo pritiskati pedale i mjenjač.

Tempomat s ograničiteljem brzine, zajedno sa prepoznavanjem znaka brzine, omogućava brzo i jednostavno pridržavanje ograničenja brzine.

Opel Crossland je u Bosni i Hercegovini dostupan od 29.789 KM koliko treba izdvojiti za osnovni model Edition sa 1,2 benzinskim motorom od 83 KS. Ipak, posebno ise ističe posebna "launch" ponuda za dolazak novog Crosslanda u BiH koja podrazumjeva bogato opremljeni Crossland Edition sa nizom vrijednih opcija koje u ovoms lučaju dolaze u seriji, te uz 1,2 turbobenzinski motor od 110 KS. Ovaj model ponuđen je za 29.200 KM do registracije što predstavlja uštedu od 6.880 KM u odnosu na redovnu cijenu tako opremjenog modela.