Auto testovi

Testirali smo Peugeot 408: E baš je lijep!

E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
E. T.
20.10.2023. u 10:46

Mišljenja su nepodijeljena: "E baš je lijep!", bio je najčešći komentar i dama i gospode, što je najbolja potvrda da je dizajnerski tim Peugeota predvođen Pierre-Paul Matteijem i Kevinom Goncalvesom još jednom uradio odličan posao kreirajući automobil s kojim se na drugačiji način nastavlja dugogodišnja priča Peugeotovih modela čija trocifrena oznaka počinje s brojem četiri. Pridružujemo se društvu vedrih lica s podignutim palčevima.

Uz sjetno sjećanje nekih od nas koje seže do udobne limuzine koja se šezdesetih i sedamdesetih godina krila iza broja 404 i spadala među automobilsku kremu na našim prostorima, a shodno današnjim trendovima, pretpostavljali smo da nastavak Peugeotove priče s modelima čija trocifrena oznaka počinje s brojem četiri više neće biti klasična trovolumenska limuzina koja će nastaviti tamo gdje je stao model 407 koji je 2011. godine zamijenjen modelom 508 prve generacije s kojim su u francuskoj automobilskoj kompaniji na prilično nespretan način zatvorili prazninu nastalu gašenjem modela 407 i tada najvećeg i najreprezentativnijeg modela 607.

Nije nam se dopao izgled prvog 508, slično smo gledali i na većinu Peugeotovih modela iz tadašnje ponude, a "svjetlo na kraju tunela" pojavilo se nakon predstavljanja druge generacije modela 208, 3008, 5008 i 508 kada smo jednoglasno zaključili da su u Peugeotu (opet) počeli da prave izuzetno lijepe "lavove". Među posljednjima je i atraktivan crossover 408 za koji u sjedištu kompanije s pravom tvrde da ne pripada SUV društvu, što potvrđuje visina karoserije i vozačka pozicija dvovolumenskog automobila koji je nastao na istoj platformi i po sličnom receptu koji su u rodbinskom Citroënu koristili za aktuelni C5 X.

Mijenjali smo ugao posmatranja, sjedili, čučali, gledali odozgo...i nismo našli ništa što bismo uradili drugačije na skladnoj karoseriji Peugeotovog crossovera s naglašeno proširenim blatobranima čiji se oblik karoserije s velikim položenim zadnjim vjetrobranom nekada zvao Liftback, a sada se radije naziva Fastback, što bez sumnje zvuči zeznutije/primamljivije.

Uz kućišta LED svjetala koja je Peugeot predstavio uz aktuelnu generaciju modela 308, ali i crvenu karoseriju testnog primjerka koja se čini idealnom za kombinovanje s nekolicinom crnih detalja/elemenata, zaključno s retro amblemom kompanije na prednjim blatobranima, 408 ćemo bez zadrške proglasiti trenutno najljepšim u kategoriji automobila za šire narodne mase, uz istovremeno čuđenje da u nekim drugim ozbiljnim automobilskim kompanijama prave slične automobile za koje javnost (opet nepodijeljeno) kaže da se mogu pohvaliti mehanikom, ali ne i ljepotom.

408 je postavljen na dvobojnim 19-inčnim aluminijskim felgama na kojima su gume atipičnih dimenzija, što je doprinijelo razmaku između podnice od tla, a karakteristične obloge blatobrana i pragova potvrđuju pripadnost crossover porodici.

Modularnu platformu i međuosovinsko rastojanje dijeli s Citroënom C5 X, što će ponajbolje osjetiti putnici na zadnjim sjedištima, ali su se u Peugeotu uz platformu s najvećim međuosovinskim rastojanjem ipak odlučili za kompaktniju karoseriju, pa je 408 znatno kraći od spomenutog Citroëna, jer ga Peugeot ne želi prodavati u D kategoriji. Zašto? Zato što u D kategoriji imaju nedavno osvježen 508 u dvije karoserijske verzije i zato što pored aktuelnog modela 308/308 SW žele imati i model koji će (uz veći trag točkova u odnosu na 308) biti najprostraniji predstavnik u C kategoriji.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

S najboljim paketom opreme (GT) iza velikih vrata krije se odlično izolovana, pohvalno prostrana i optimalno utegnuta unutrašnjost u kojoj se nije štedjelo prilikom izbora materijala. Dominira crna boja u kojoj su i nosači i obloga krova, a udobna sjedišta obložena su kombinacijom kože i alkantre i prošivena zelenim koncem koji je svoje mjesto našao i na multifunkcionalnom upravljaču malog promjera, oblogama vrata, centralnom osloncu za ruke i elementima prednjeg panela.

Na 10-inčnu 3D adaptivnu digitalnu instrumentnu tablu i ovaj put gleda se iznad upravljača (i-Cockpit), a uz pravilno podešeno sjedište nema ni govora o smanjenoj preglednosti koju narušava upravljač. Isprobano više puta. Mjesto na centralnom dijelu konzole pripada blago položenom i prema vozaču zakrenutom 10-inčnom displeju preko kojeg se upravlja multimedijalnim sistemom.

Jedan je od najpreglednijih, a zajedno s instrumentnom tablom i ostalim elementima ispred vozača i suvozača ne razlikuje se od rješenja u novom 308. Za čistu peticu multimedije s instaliranim navigacionim sistemom, koja podržava aplikacije Android Auto i Apple CarPlay, kontrole klimatizacije trebale su biti izostavljene s displeja, jer je praksa pokazala da je lakše baviti se podešavanjem grijanja/hlađenja kabine preko pravih tastera/točkića. Praksa je pokazala i izuzetnu efikasnost adaptivnih LED svjetala koja osvjetljavaju put i vozaču u vozilu ispred, a dio su bogate standardne opreme.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Najbolji paket opreme ne ostavlja mnogo prostora za doplatu, ali je teško previdjeti činjenicu da intrigantna oznaka GT na petim vratima nema mnogo zajedničkog s onim što se u konkretnom slučaju krije ispod dugog i ispupčenog prednjeg poklopca, jer za pravi GT (Gran Turismo) automobil nije dovoljan 1,2-litarski trocilindarski turbobenzinski motor koji pokreće nekolicinu modela iz kompanija pod okriljem Stellantis grupacije i u okruženju 408-ice razvija 130 KS i 230 Nm obrtnog momenta za čiju je distribuciju na prednju osovinu zadužen isključivo 8-stepeni automatski mjenjač. Ručnog mjenjača nema u kombinaciji sa zgodnim Fastbackom. Tri radna programa koji regulišu rad motora/mjenjača trebala bi odgovoriti na trenutno raspoloženje osobe iza upravljača, a ljubiteljima sintetike vjerovatno će prijati i opcija sportskog zvuka motora...iz zvučnika.

Tih i uzorno štedljiv u ležernom ritmu, 1,2-litarski trocilindraš koji je daleko ispod mogućnosti čvršće podešenog ovjesa, kočnica i preciznog upravljačkog sistema zadovoljit će potrebe manje zahtjevne klijentele i na otvorenoj cesti će se solidno nositi s masom poluopterećenog automobila. Da nudi "više zvuka nego slike" pokazat će u opterećenom okruženju s punim prtljažnikom i uključenim klima-uređajem. Tada jednostavno nema dovoljno "daha", što se najbolje osjeti prilikom međuubrzanja i na uzbrdicama, pa bi potencijalni kupci koji će se rijetko voziti sami ili u društvu samo jedne osobe trebali razmisliti o nekoj od dvije hibridne plug-in pogonske opcije u kojima osnovicu čini znatno snažniji 1,6-litarski četverocilindarski turbobenzinac.

Bilo je i komentara koji ne podržavaju odluku Peugeota da 408 ne nudi u kombinaciji s odličnim 1,5-litarskim četverocilindarskim turbodizelskim motorom koji je i dalje u ponudi za 308, a mnogi su odmahivali rukom zbog generalno skromne ponude motora koji su ostali u ponudi za većinu automobila iz Stellantis grupacije u kojoj je i Peugeot, jer su mnogi drugi proizvođači ostali otporniji prema trendu smanjenja radne zapremine i broja cilindara. Da, opet smo pomislili da je zbog odluke u Amsterdamu malo vjerovatno da ćemo ikada na cesti vidjeti aktuelni (izvrsni) Peugeot 208 s karakterističnim crvenim detaljima i oznakom GTi.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

O Peugeotu 408 pisat ćemo u nešto drugačijem svjetlu i u narednim danima, a početna cijena za besprijekornu ljepotu s kojom stiže i mnogo drugih pozitivnih osobina (zaključno s elektropokretanim petim vratima iza kojih se krije pozamašan prtljažnik) iznosi nešto više od 56.000 KM.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 408 GT 1.2 PureTech 130 EAT8

  • Cijena osnovnog modela (408 Allure 1.2 PureTech 130 EAT8): 56.251 KM

  • Cijena testnog modela s opcijama: 66.568 KM

  • Motor: Trocilindarski, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.199 ccm, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 96 kW – 130 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min.

  • Prijenos snage: Preko prednje osovine. 8-stepeni automatski mjenjač (Aisin). 19-inčne aluminijske felge, gume 205/55 R19 97V (Michelin e-Primacy).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,5 s. Najveća brzina – 209 km/h. Potrošnja na testu – od 5,3 do 7,9 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima (WLTP) – 6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 52 l. Prosječna emisija CO² prema (WLTP) – 136 g/km. Euro 6.4.

  • Dimenzije: Dužina – 4.687 mm. Širina – 1.859 mm. Visina – 1.478 mm. Međuosovinski razmak – 2.787 mm. Razmak od tla – 188 mm. Zapremina prtljažnika – od 536 do 1.611 litara. Masa praznog vozila –1.396 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.920 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Peugeot 408 GT

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Specijalna crvena boja (Elixir) – 1.219 KM, bežično punjenje telefona – 263 KM, grijana prednja sjedišta – 375 KM, kamere naprijed i nazad s 360-stepenim pogledom na okolinu – 938 KM.

  • Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.

46