Auto testovi
11

Testirali smo Hyundai i10: Supermini kao superveliki

Klix.ba
Foto: D. S./Klix.ba
(Foto: D. S./Klix.ba)
Iako mnogi upravo odustaju od klase gradskih superminija iz više razloga Hyundai se pojavio sa novim i nikad boljim i10. Da li su vidjeli priliku koju će drugi propustiti i može li novi i10 upravo sada dobiti priliku za veći uspjeh?

Nije nikakva novost da gradski supermini automobili polako nestaju sa tržišta. Jedan od glavnih razloga je činjenica da njihova prodaja baš i ne cvjeta, ali prije svega i činjenica da su upravo ovi auti pri kandidati za elektrifikaciju, pa skoro svaka marka ove male automobile nudi ili će nuditi u sličnoj formi ali u verziji sa električnim pogonom.

Hyundai je za sada odlučio prkositi tim trendovima i nude novi i10 koji je sada zaista privlačniji, kvalitetniji i sposobniji nego ikada prije. Upravo u ovoj klasi koja je ograničena troškovima i finalnom cijenom bilo teško izabrati kvalitetan i potpun auto, te su generacijama to bili automobili tretirani kao nužno zlo za gradske potrebe sa slabim motorima i minimalnom opremom. Hyundai je i tu odbacio trendove te je za i10 ponudio skoro sve opcije kao i za svoje veće i luksuznije modele.

Slično je i sa dizajnom, pa iako je najmanji u ponudi i10 prati zadnje trendove Hyundaija i izgleda vrlo moderno i privlačno, a u nekim detaljima čak i vrlo sportski i agresivno. Uz bogatiji nivo opreme kao na testnom modelu neće izostati ni aluminijumske felge sa poliranim elementima, LED dnevna svjetla i posebna boja kojom se ističe komapktna karoserija.

Ipak, možda najveće iznenađenjedonosi unutrašnjost. Naravno, nismo ni očekivali skupe i mekane materijale, niti ih ima. Sve obloge irađene su od grube i tvrde plastike što je očakivati za ovu klasu, ali je kvalitet izrade i spojeva zaista pohvalan za ovaj format automobila. Ono što zaista nismo očekivali je vrlo prostrana kabina i lakoća ulaska na zadnja sjedišta gdje također ima dovoljno mjesta za dva odrasla putnika. To se može zahvaliti visokoj karoseriji i dobro oblikovanim vratima. Jasno, nije i10 namijenjen za dugačke ture, ali ipak nudi dovoljno prostora i ugodnosti da gradske relacije i nešto više od toga. Za te potrebe biće dovoljan i mali prtljažnik od 252 litra koji je ima veliki otvor i uz preklapanje sjedišta ipak može ponuditi i dodatni kapacitet.

Zanimljivo je da je u novom i10 vozačko okruženje izuzetno moderno i bogato, pogotovo u ovako opremljenoj verziji. Iako, istina ovako skupa verzija neće biti čest izbor, pohvalno je da je Hyundai ponudio sve opcije i sisteme i u svom najmanjem modelu. Tako že i10 samostalno držati voznu traku, upozoravati vas o saobraćaju ispred, bežično puniti mobitel, grijati sjedišta i upravljač i u suštini raditi sve što radi i svaki veliki Hyundai. Za pohvalu je veliki i pregledan infotainment u kojem može biti integrisan i navigacijski sistem dok je moguće spojiti i pametni telefon putem Android Auto ili Apple Carplay funkcije. Istina u samom spajanju i preslikavanju funkcija telefona putem ove aplikacije i10 malo kaska za skupljim i većim modelima.

U vožnji i10 je također značajno usavršen. Upravljač ne daje mnogo povratnih informacija ali je dovoljno precizan, dok je u vožnji i10 vrlo ugodan i kroz zavoje ostaje prilično siguran i neutralan uz manje naginjanje. Poželjeli bismo tek nešto bolju zvučnu izolaciju pri većim brzinama.

Ponuda motora za i10 kod nas sastoji se od dva benzinska motora vrlo klasične koncepcije, gdje osnovu čini 1,0 MPi benzinac od 67 KS dok mnogo bolju i poćeljniju opciju predstavlja 1,2 MPi 16-ventilski benzinac sa 84 KS. Jasno, ne treba ni od njega očekivati čuda, ali ipak se mnogo bolje nosi sa kompaktnim i10 i nudi sasvim solidne performanse. Nivo buke je istina poprilično neugodan pri visokim obrtajima, ali ako nije potpuno opterećen sa ovim motorom i10 može biti i prilino agilan na cesti. Jasno, najbolje se snalazi u gradskim usloima gdje kombinacija male karoserije i solidnog motora garantuje zabavno provlačenje kroz gužvu. Uz i10 moguće je dobiti i automatizirani mjenjač, ali ako to baš nije nužno ipak savjetujemo da se držite vrlo ugodnog ručnog 5-stepenog mjenjača. Bolje radi a uštedićete i 4 hiljade maraka koliko košta doplata za automatik.

Hyundai se sa novim i10 zaista potrudio da ga usavrši i da sa ovim modelom budu kvalitetnom i ponudom opcija u rangu konkurencije, a po mnogo čemu i iznad njih. Istina model poput testnog je teško uzeti kao referencu po pitanju isplativosti i privlačnosti kupovine jer već u samom Hyundaiju za iste novce kupujete i30 ili Elantru, ali nam je poslužio kao odličan "showcar" svih talenata ovog superminija. Definitivno je i10 sada postao ozbiljan i zreo auto, a na tržištima poput našeg i dalje itekako ima mjesta za automobile poput ovog, kako za privatne kupce tako i za poslovne.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai i10 1.2 MPi Style Cijena osnovnog modela: 21.490 KM (promotivna ponuda) Cijena testnog modela: 30.490 KM (promotivna ponuda)

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, atmosferski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.197 ccm, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 84 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 118 Nm pri 4.200 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 5-stepeni ručni mjenjač. Aluminijske felge 6J x 16, gume dimenzija 195/45 R16 (Hankook Winter iCept RS ).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulično-gasni amortizeri. Zadnji ovjes - torziona osovina s hidrauličnim amortizerima. Elektrohidraulični servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 12,6 s. Maksimalna brzina - 171 km/h. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u kombinovanim uslovima vožnje - 5,3 l/100 km. Prosječna emisija CO²: 121 g/km (Euro 6d Temp).

Dimenzije: Dužina - 3.670 mm. Širina - 1.680 mm. Visina - 1.480 mm. Međuosovinski razmak - 2.425 mm. Zapremina prtljažnika od 252 litra. Zapremina rezervoara za gorivo - 36 lit.

Serijska oprema testnog automobila: Progresivni servo upravljač, podešavanje upravljača po visini, ABS, ESP – elektronički program stabilnosti, standardizovane kopče za dječija sjedišta, sigurnosne brave straga, TPMS – sistem kontrole pritiska u gumama (low line), treće stop svjetlo, zadnje svjetlo za maglu, automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, obloge sjedišta - platno, nasloni za glavu podesivi po visini, djeljivo zadnje sjedište (60:40), imobilizer (elektronska blokada motora), centralno zaključavanje, 2 zvučnika – naprijed, AIRBAG (zaštitni zračni jastuk) za vozača i suvozača, 2x bočni AIRBAG sa zračnim zavjesama, vanjska ogledala i ručice vrata u boji karoserije, kožom obloženi volan i ručica mjenjača, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, audio uređaj, komande za audio uređaj na upravljaču, el. podizači prednjih stakala vrata, štitnici za sunce sa ogledalima, poklopac prtljažnog prostora, svjetlo u prtljažnom prostoru, ALARM + daljinsko upravljanje centralnom bravom, sistem asistencije održavanja vozila između traka na cesti (line keeping assist system, sistem asistencije sprječavanja prednjeg sudara (FCA – Forward collision – avoidance assist), High beam assist – za duga svjetla, Driver attention warning (system upozorenja na pažnju vozača i sprečavanje potencijalnih rizičnih situacija), tempomat (Auto cruise control sa manuelnim ograničivačem brzine kretanja - manual speed limiter assist), HAC- Hill start assist control (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici), projekciona halogena prednja svjetla sa statičkim pračenjem krivina, LED poziciona svjetla, maska hladnjaka u glossy crnoj boji, prednja svjetla za maglu, el. podešavanje i grijanje vanjskih ogledala u high glossy boji, hromirane vanjske ručica vrata, 16” aluminijumske felge, pomoćni rezevni točak, centralna konzola/naslon za ruku (vozač), grijači prednjih sjedišta, elekrična zadnja stakla, mrežica u prtljažnom prostoru, grijanje upravljača, automatski klima uređaj, zadnji parking senzori, kamera za pregled iza vozila sa dinamičkim linijama, Wireless punjač za mobitel (funkcija u ovisnosti o modelu mobitela), USB mjesto za punjač, pepeljara, zaštitne zavjesice za blato, navigacija (8" touch screen + kamera i display za pregled iza vozila), dva zvučnika pozadi u zadnjim vratima, Bluetooth sa prepoznavanjem glasa, pametni ključ + pokretanje vozila bez ključa (Smart key + Start button).

Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja karoserije (500 KM).

Garancije: Pet godina bez ograničenja kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.

Vezani članci