Mudra odluka
27

Porsche će V8 motor imati u ponudi i u narednoj deceniji

E. L.
U Porscheu kažu da već imaju rješenje s kojim će njihov sjajni V8 motor zadovoljavati normu Euro7 koja bi trebala biti na snazi od 2030. godine.

I pored stalnog smanjenja radne zapremine motora s unutrašnjim sagorijevanjem i sve većeg broja automobila koje pokreću samo elektromotori, Porsche koji u ponudi ima i električne modele nema namjeru u skorije vrijeme dići ruke od benzinskog 4-litarskog V8 motora koji je u ponudi uz modele Cayenne i Panamera.

Uz otkrivanje nove generacije Panamere iz Stuttgarta je stigla potvrda da je Porscheov V8 motor daleko od penzionisanja, jer inžinjeri u Zuffenhausenu već imaju rješenja s kojima će gromoglasni V8 moći da zadovolji najavljenu normu Euro7 čije je implementiranje od prvobitnog plana za 2025. godinu odgođeno za kraj decenije.

Uz normu Euro7 najsnažnije Panamere i Cayenni bit će tiši nego do sada, ali će i dalje nuditi sve što inače nude automobili koje pokreće V8 motor. Istovremeno, u Porscheu nastavljaju s elektrifikacijom i za sada se drže ranijeg plana prema kojem će do 2030. godine 80 posto njihove produkcije pokretati samo struja. Nakon novog Taycana i novog Macana, dvojac Cayman/Boxster su naredni modeli koje će od naredne godine pokretati samo elektromotori.

Njihov najčuveniji model 911 s redizajniranim izdanjem aktuelne generacije (992.2) trebao bi dobiti prvo hibridno izdanje, a o eventualnim „elferima“ koje će pokretati samo elektromotori u Porscheu će razmišljati u narednoj deceniji. Prije toga, već se bave obećavajućim rješenjima koja uključuju znatno čišće sintetičko gorivo koje bi na kraju moglo spasiti motore s unutrašnjim sagorijevanjem.