Dostupan na bh. tržištu
49

Cenntro je spretni gradski dostavljač čije je drugo ime ušteda: Za manje od 5 KM vozite 100 kilometara

B. R.
Vozila proizvođača Cenntro dostupna na bh. tržištu (Foto: I. L./Klix.ba)
Vozila proizvođača Cenntro dostupna na bh. tržištu (Foto: I. L./Klix.ba)
Na bh. tržištu odnedavno su dostupna potpuno električna privredna vozila kineskog proizvođača Cenntro. Dostupno je nekoliko modela za transport u urbanoj sredini, a koji opravdavaju Cenntrovov slogan "Za svakog ponešto. Za sve električno".

Distributer ovih vozila u Bosni i Hercegovini je kompanija "Nikola" koja je vozila predstavila i na Sarajevskom industrijskom sajmu (Sarajevo Industry Fair) održanom u ilidžanskom hotelu Hills.

Posjetitelji sajma su iz prve ruke imali priliku da se uvjere u to da je Cenntro uspio ispuniti svoj cilj - napraviti što funkcionalnija, učinkovitija, štedljivija i cjenovno dostupnija privredna vozila. Dakle, kupovina jednog ovakvog vozila je jako dobra investicija.

Cenntro Logistar 260 (Foto: I. L./Klix.ba)
Cenntro Logistar 260 (Foto: I. L./Klix.ba)

Značajna ušteda - ovo je riječ kojom vlasnik i direktor kompanije "Nikola" Admir Hekalo opisuje sva Cenntroova vozila. Ta ušteda je u novcu, ali i u prostoru i u smislu smanjenja emisije štetnih plinova.

Cenntroova vozila dostupna na bh. tržištu su prvenstveno namijenjena za loko dostavu, tj. za prijevoz robe unutar jedne urbane sredine, a ne za prijevoz od grada do grada. Konkretnije, idealno su rješenje za prijevoz do 200 kilometara u gradu.

Uštede

Brojevi govore koliko su uštede značajne. Naime, na 100 kilometara potrošnja je 20 kilovati električne energije. S obzirom na tarifu struje, punjenje za vožnju do 100 kilometara košta manje od pet KM.

Prilagođenost dimenzijama urbanoj sredini je još jedan adut Cenntroovih vozila. Koliki je to adut najbolje znaju oni koji u gradovima vrše transport robe. To je posebno slučaj u gradovima poput Sarajeva, u kojima su svakodnevnica saobraćajne gužve, nedostatak parkinga i nemogućnost prilaska određenoj lokaciji.

Pa je tako Cenntro Avantier značajno funkcionalan onima koji se bave transportom manjih dobara, kao što su npr. oni koji se bave dostavom hrane.

Cenntro Avantier (Foto: I. L./Klix.ba)
Cenntro Avantier (Foto: I. L./Klix.ba)

Na tragu koristi koje donose električna vozila neophodno je napomenuti na to da ne emituju štetne plinove. Prestanak emisije štetnih plinova je sve manje stvar izbora, a sve više obaveza. Naime, domaćim i regulativama Evropske unije su sve veći troškovi za vozila s motorom na unutrašnje sagorijevanje.

Punjenje, održavanje i oprema

Svako Cenntroovo vozilo je moguće puniti na naizmjeničnoj (AC) i istosmjernoj (DC) monofaznoj i trofaznoj struji. Pri punjenju na naizmjeničnoj struji, pune se tri kilovata po satu, što znači da je potrebno deset sati da se u potpunosti napune. To je slučaj kod punjenja običnom utičnicom, što je čak i poželjnije jer je za sva električna vozila bolje da se sporije pune.

Dostupni su svi rezervni dijelovi, kao i zamjenska vozila tokom servisiranja. Ono što je preporučljivo jeste da se vozila kasko osiguraju zbog toga što su baterije posebno osjetljive prilikom saobraćajne nesreće.

Svako Cenntroovo vozilo u standardnoj opremi ima klimu, kameru za vožnju unazad i veliku nosivost. Spomenuta oprema se kod svih ostalih proizvođača privrednih vozila naplaćuju kao dodatna oprema ili uopće nemaju ovu opremu.

Cenntro Logistar 260 (Foto: I. L./Klix.ba)
Cenntro Logistar 260 (Foto: I. L./Klix.ba)

Da postoji velika zainteresovanost za Cenntrova vozila pokazuje i to da je Pošta Srbije naručila veliki broj vozila, kao i to da je sarajevska ćevabdžinica "Zmaj" (kod Željezničke stanice) također naručila više vozila. Kompanija "Nikola" je na akciju stavila Cenntro LS 200.

Cenntro LS 200 (Foto: I. L./Klix.ba)
Cenntro LS 200 (Foto: I. L./Klix.ba)

Svi koji su zainteresovani za navedeni i sve ostale Cenntroove modele više informacija mogu dobiti kontaktiranjem kompanije "Nikola", i to pozivom na 061 131 600 ili preko emaila [email protected]. Informacije su dostupne i na internetskoj stranici.