Novi mikro teretnjak
71

Bako B1 je solarno-električni trickl koji dostavlja pakete i u najuže ulice u gradu

A. M.
Kažu da dobre stvari uvijek dolaze u malim pakovanjima. Bako B1, jedan od najmanjih teretnih vozila s visokim ciljevima poboljšanja dostave tereta u gradu. Energiju za pogon crpi iz utičnice, ali i iz sunčevih zraka.

Evropski gradovi iz dana u dan postaju sve prenatrpaniji, bučniji i zagađeniji, a doslovno ne možemo puno učiniti puno više u smislu proširenja postojeće infrastrukture za prihvat sve većeg broja automobila.

Ono što proizvođači mogu učiniti da se prilagode trenutnoj infrastrukturi jesu sami automobili, njihov format i njihova svrha korištenja. Renault i Volvo su zajedničkim snagama već započeli razvijati urbanog dostavljača, koji će se pojaviti 2026. godine. No, ideja ima širom planete, a evo još jedne zanimljive.

Bako Motors je relativno novi startup iz Tunisa, koji nastupa uz podršku investitora iz Evrope. Tunižani su prije tri godine na sajmu automobila u Minhenu predstavili koncept teretne trokolice Sunny na solarno-električni pogon, koji je u međuvremenu postao serijsko vozilo.

Ime ove trokolice B1 je manje dojmljivo, ali samo vozilo ima potencijala. Naime, riječ je o električnom vozilu koje koristi solarnu energiju za proširenje dometa.

Bako B1 nudi se u dvije specifikacije, B10 i B15, a glavna razlika između njih je u kapacitetu baterije Ii procijenjenoj autonomiji. Ulazni model navodno može preći 100 km, dok drugi raspolaže s dometom od 150 km s jednim punjenjem. Bako nije naveo da li u ovim brojkama uzima u obzir doprinos krovnih solarnih ćelija ili ne.

Solarno-električna vozila nisu novost, no problem je što se do sada nisu pokazala toliko efikasnim za svakodnevnu upotrebu. To je zato što izlaganje suncu nije dovoljno za generisanje potrebne količine energije ili zato što su zahtjevi veći od onoga što paneli mogu generisati čak i uz odgovarajuću izloženost.

To je vjerovatno razlog zašto se Bako B1 odlučuje za hibridni model, uključujući litijumsku bateriju kao glavni izvor napajanja za izuzetno maleni motor od 3000 W, za koju treba tri sata brzog punjenja na punjaču. Taj motor razvija obrtni moment od 95 Nm, što je dovoljno za prevoz ukupnog tereta od 300 kg pri maksimalnoj brzini od 45 km/h.

To nije ni blizu onoga što dobivate sa standardnim električnim automobilom, ali ovo nije klasični putnički automobil. Ovo je mini teretno vozilo nastalo kao rješenje za dostavu tereta prve i zadnje milje, koja je ključni korak u opskrbnom lancu za uštedu u poslovanju.

Ideja je jednostavna. S ovim mikro dostavljačem korisnik dobija B1 flotu bez CO2 emsije, ali dobija i pristup uskim gradskim ulicama, pa čak i područjima sa strogom kontrolom emisija, kao što je slučaj s mnogim gradovima u Evropi. S B1 trokolicom korisnik neće dobiti vrtoglavu brzinu ili luksuzno vozilo, ali će dostavu paketa obaviti efikasno. B1 je dug svega 346 cm, širok je 176 cm i visok 185 cm, te ima tovrani prostor od čak od 2.433 litre.

Vozačeva kabina može biti opremljena s punim vratima ili se može naručiti bez vrata na tržištima gdje to klimatske prilike dopuštaju. Isti koncept je primijenjen sa zadnjim otvorom. U spartanskoj kabini mogu sjediti dvije osobe jedna do druge, a vozač se oslanja samo na instrument ploču s osnovnim podacima. Klima uređaj, infotaintment sistem, GPS i kamera za vožnju unazad su na listi opcija.

Šta je dodatno pozitvno s ovim "tuk-tuk" vozilom za 21. stoljeće? U EU se može registrovati kao L2 moped s tri točka, što znači da ne zahtijeva posebnu vozačku dozvolu, što olakšava posao vlasnicima voznih parkova. Ono najvažnije, Bako B1 je izuzetno povoljan. Naime, njegova početna cijena iznosi 12.000 tuniskih dinara, što je otprilike 3.549 eura.