NIKAD NE RECI NIKAD
13

Dacia C-Neo: Šta bi bilo kada bi Dacia ušla u segment kupe SUV-ova?

A. M.
U zadnjih 20 godina Dacija je doživjela pravi preporod otkako je Renault preuzeo vlasničku palicu i počeo donirati provjerenu mehaniku i tehnologiju. Dacia je zbog toga postala najomiljenija marka pristupačnih automobila u Evropi. Napredak će se vidjeti i u skoroj budućnosti kada na scenu stupi, prvo novi Duster, a, zatim veliki SUV na bazi koncepta Bigster.

Francuski proizvođač automobila kupio je rumunsku marku 1999. nakon što je već historijski imao čvrste veze s ovim proizvođačem, koji je u početku proizvodio licencirane modele Renault 8 i 12. Nakon 2000-ih, dok su druge pristupačne evropske marke poput Škode ili Seata prelazile na viši nivo, Renault je čvrsto pozicionirao Daciju na mjesto pristupačnih automobila u pokušaju da proširi svoje poslovanje na dodatne regije na kojima je takav pristup nasušno potreban.

Strategija se pokazala više nego uspješnom kako tada tako i sada. Iako više nije jeftina marka, Dacia ima neke od najprodavanijih modela u Evropi, posebno Sandero i SUV Duster. Marka i dalje napreduje i raste zbog čega je nakon šest mjeseci u 2023. zabilježila rast prodaje od skoro 25% u poređenju sa 2022. Takođe, marka je ovih dana zabilježila historijski trenutak. Za 19 godina pod Renaultovom palicom prodala je čak 8 miliona vozila. S obzirom na uspjeh koji konstatno raste, nije ni čudo što šefovi Renaulta i Dacije i dalje razmišljaju kako se marka može dodatno razviti i proširiti na novi tržišni segment. To jednim dijelom dokazuje zadnji predstavljeni model - Jogger, sedmerosjed s elementima karavana i SUV-a. Ubrzo nakon što iduće godine lansiraju treću generaciju Dustera, Dacia će također započeti proizvodnju svog prvog kompaktnog SUV-a, koji će ujedno biti najveće vozilo u paleti – temeljenog na konceptu Bigster, koji bi trebao ući na proizvodnu liniju 2025.

Sada kada je biznis uhodan i uspješan, u maštovitom svijetu kreatora digitalnog sadržaja specijaliziranih za automobilski industriju, rumunski proizvođač automobila se na račun digitalne tehnologije odjednom našao na teritoriju prestižne niše kupe SUV-ova. Brazilski virtuelni umjetnik Kleber Silva, na društevnim mrežama poznat kao KDesign AG, odvažio se i kreirao digitalno izdanje Dacijinog prvog kupe SUV-a temeljenog na Renaultovom nedavno predstavljenom modelu Rafale, mada je u pitanju čisti copy-paste francuskog modela. Silva je imao dobru ‘’podlogu’’, s obzirom da će se Renaultov kupe SUV iz popularnog C segmenta proizvoditi od sljedeće godine u Španiji na najnovijoj Renault–Nissan CMF-CD arhitekturi. Francuz će koristi potpuno hibridne i plug-in hibridne opcije sa snagom do 300 KS i opcionalnim pogonom na sve točkove – tako da se prirodno smatra novom perjanicom francuske marke.

Brazilski majstor piksela namirisao je potencijalni izlet Dacije u sve popularniju klasu koju je svojevremeno otključao BMW X6. Dacia C-Neo, radni je naziv ove digitalne kreacije, a zamišljen je kao niskobudžetni kupe SUV za evropsko tržište. Autor se, s jedne strane, popriličnio unio u ovaj projekat i u tipičnim Dacia stilu kreirao atraktivni kupe-SUV s naglaskom na zadnji kupeovski dio na kojem je sva pažnja, ali s druge strane je samo, ipak na originalan način, ‘’prepakovao’’ Rafale u Daciju. Ako nekad i zaživi, Dacijin kupe-SUV u stvarnosti će biti mnogo suzdržaniji. Kao prvo, Renault strogo kontroliše Daciju i sitno dozira ‘’napredak’’, a kao drugo koliko god je dizajn pojedinih modela Dacije u prošlosti bio ismijavan, nikad nisu čisto kopirali kao recimo Mitsubishi, koji se za nastanak novog ASX-a bukvalno poslužio metodom rebrendiranja aktuelnog Renaulta Captura.